Imagine stire

18.01.2023

Subiecte: Transporturi, Guvern

Coaliția PSD-PNL stabilește un nou record negativ: proiecte rutiere de aproape 900 km, reziliate sau anulate în ultimul an

După ce a stabilit
recorduri negative în ceea ce privește inflația și sinecurile create pe bandă
rulantă, Coaliția sărăciei își mai trece unul în „palmares”: 15 proiecte
rutiere au fost reziliate sau anulate în ultimul an. Adică, însumat, aproape
900 km de drumuri de care românii nu beneficiază din cauza incompetenței actualului
ministru al Transporturilor și a indiferenței celor care îl țin în funcție. Între
timp, România continuă să fie pe primul loc în UE la decesele produse în
accidente rutiere.

Este un record
negru greu de egalat de licitații anulate sau contracte reziliate pentru
proiecte lungi de aproape 900 km. Cu mici excepții, aceste proiecte sunt în
continuare blocate și extrem de întârziate, cu premise pesimiste în noul an în
lipsa unei implicări profesioniste din partea decidenților de la Ministerul
Transporturilor și Compania de Drumuri. Sorin Grindeanu nu e în stare să facă
progrese pe proiectele lăsate pe tavă de Cătălin Drulă în 2021. Ba dimpotrivă,
pe multe dintre ele a făcut pași înapoi cu aceste rezilieri și licitații
anulate
”, declară Horațiu Cosma, specialist în infrastructură și fost
secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul de ministru al lui
Cătălin Drulă.

Lista proiectelor
rutiere reziliate/anulate în ultimul an:

  1. Autostrada
    A3 Transilvania, tronsonul Poarta Sălajului - Zalău – Nușfalău
    . Licitație lansată în noiembrie 2020 și anulată
    în ianuarie 2023, pe motiv că valoarea estimată inițial nu mai este suficientă.
  2. Autostrada
    A3 Transilvania, tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș
    . Licitație lansată în decembrie 2020 și anulată
    în toamna lui 2022, după ce câștigătorul inițial din 2021 a fost contestat cu
    succes, iar contestatarul a fost descalificat ulterior; a fost depusă o
    contestație împotriva anulării licitației, respinsă la CNSC, care se judecă la
    CAB; între timp CNAIR a relansat licitația.
  3. Autostrada
    A3 Transilvania, tronsonul Chiribiș – Biharia
    . CNAIR a reziliat contractul de execuție cu constructorul bihorean
    Trameco în mai 2022, a relicitat lucrările în august 2022, însă licitația este
    suspendată, fiindcă CNAIR nu este în stare sa raspundă solicitarilor de
    clarificare ale potențialilor ofertanți.
  4. Autostrada
    A1 Lugoj - Deva, tronsonul 2 Marginea – Holdea
    . Prima licitație pentru realizarea tunelurilor
    lipsă de pe Autostrada Lugoj - Deva a fost anulată în martie 2022 fiindcă
    singura ofertă depusă a depășit prețul estimat în 2019; între timp licitația a
    fost relansată și adjudecată de UMB în octombrie 2022.
  5. Drumul
    expres Craiova - Pitești, tronsonul 1 Craiova – Balș
    . Contractul de execuție a fost reziliat în
    decembrie 2022 la circa 60% stadiu fizic, încă nu a fost reluată licitația.
  6. Drumul
    de mare viteză Craiova – Lugoj
    .
    Licitația de proiectare a fost anulată în martie 2022, deși câștigătorul era
    desemnat și contestațiile în etapă finală, fiind lansată o nouă licitație în
    aprilie; ulterior, CNSC a decis că anularea a fost ilegală; CNAIR a mers
    înainte cu licitațiile noi și a ignorat licitația inițială reînviată de
    instanță; până în prezent nu s-a semnat niciun contract de proiectare, fiind
    anunțați noi câștigători, contestați, cu contestații admise.
  7. Autostrada
    Brașov – Bacău
    . Contractul de
    proiectare a fost reziliat în iunie 2022 ca urmare a imposibilității
    proiectantului de a continua proiectul; licitația a fost reluată în noiembrie
    2022.
  8. Drumul
    expres Pitești – Mioveni
    . Contractul
    de proiectare a fost reziliat în octombrie 2022 ca urmare a imposibilității
    proiectantului de a continua proiectul; proiectul a fost descentralizat de la
    MTI la CJ Argeș.
  9. Drumul
    expres Vatra Dornei – Suceava
    . Contractul
    de proiectare a fost reziliat în noiembrie 2022 ca urmare a imposibilității
    proiectantului de a continua proiectul; licitația nu a fost relansată.
  10. Centura
    București, sectorul DN2 - A2
    . Contractul
    de execuție a fost reziliat în decembrie 2022 la circa 20% stadiu fizic, încă
    nu a fost reluată licitația.
  11. Centura
    Timișoara Sud
    . Contractul de
    execuție a fost reziliat în decembrie 2022 la circa 60% stadiu fizic, încă nu a
    fost reluată licitația.
  12. Centura
    Pitești Vest
    . Contractul de
    proiectare a fost reziliat în octombrie 2022 ca urmare a imposibilității
    proiectantului de a continua proiectul; licitația nu a fost relansată.
  13. Modernizarea
    DN71 Târgoviște – Sinaia
    . În
    martie 2022, s-a anulat licitația pentru modernizarea acestui sector de drum
    național; în iulie s-a relansat licitația, în septembrie s-a depus o singură
    ofertă (același constructor cu legături în Rusia care a fost desemnat
    câștigător tot în septembrie pe dublarea DN71 Bâldana - Târgoviște, dar cu care,
    din motive necunoscute, nu s-a semnat contractul nici până astăzi).
  14. Modernizarea
    DN67B Scoarța – Pitești
    . După
    rezilierea din toamna lui 2021 a contractului istoric semnat în 2010, neînceput
    niciodată din lipsă de finanțare pentru modernizarea acestui drum, au fost
    anulate 2 licitații succesive în decembrie 2021 și ianuarie 2022 pentru
    actualizarea proiectului tehnic; de atunci nu s-a mai întâmplat nimic.
  15. Drum de legătură de la uzina Ford la drumul
    expres Craiova – Pitești
    . 3
    licitații au fost anulate pentru proiectarea acestui drum, în ianuarie 2022,
    mai 2022, august 2022; a 4-a licitație (același preț estimat ca și la primele
    trei) este în desfășurare din octombrie 2022, fiind depusă o singură ofertă în
    decembrie 2022.

Filtrează știrile
Caută
Loading...

Avem nevoie de ajutorul tău!

Mulțumim! Fiecare donație ne duce cu un pas mai departe.

Abonare la newsletter

Abonează-te la noutățile USR

Vrei să fii întotdeauna la curent cu activitatea partidului USR?

colorGroup
logo

USR este un partid liberal, afiliat familiei democrat-liberale europene, care luptă pentru reformarea statului, egalitate în fața legii, apărarea libertăților individuale, un sistem performant de educație, un mediu sănătos și un parteneriat corect între stat și mediul privat.

Partidul ALDE

Copyright © 2025 Uniunea Salvați România

Coaliția PSD-PNL stabilește un nou record negativ: proiecte rutiere de aproape 900 km, reziliate sau anulate în ultimul an - Uniunea Salvați România