Pe lângă dezvoltarea industriei și educarea forței de muncă, infrastructura de transport este un element esențial al strategiei economice. Potențialul României este enorm: industriile performante actuale ar putea exporta mai mult și mai repede; s-ar face investiții noi în tehnologii înalte; accesul la Marea Neagră ar fi exploatat pentru a redirecționa fluxurile comerciale între Asia și Europa prin România.
Toate aceste lucruri se știu. S-au făcut nenumărate propuneri, planuri și promisiuni. Și totuși rămânem în continuare fără o rețea de autostrăzi coerentă, fără transport intermodal și fără acces la piețele europene și asiatice.

Competența administrativă

Cauzele insucceselor de până acum sunt și ele bine cunoscute: pregătirea deficitară a proiectelor (studii de fezabilitate/proiectare de slabă calitate), instabilitatea priorităților de investiții și interferența politică în acestea, lipsa de capacitate administrativă pentru gestionarea proiectelor de investiții la Ministerul Transporturilor și companiile din subordine, politizarea structurilor și îndepărtarea specialiștilor. Citește mai departe

Planurile europene

Vom susţine un guvern care să implementeze de urgenţă în România coridoarele TEN-T (Trans-European Transport Network) cu cofinanţare europeană, conform Master Planului General de Transport.

România are nevoie de o reţea coerentă de drumuri rapide care să conecteze provinciile istorice. Citește mai departe

Interconectarea Moldovei

Regiunea Moldova a rămas în urmă din punct de vedere economic și din cauză că este izolată. Decalajele economice între regiuni nu rănesc doar Moldova; ele rănesc toată țara. Dezvoltarea economică a Moldovei ar avantaja și restul țării, mai ales dat fiind faptul că fluxurile comerciale din estul țării se vor îndrepta cu precădere către vest și sud. Citește mai departe

Transportul maritim și fluvial

România are o poziție geostrategică privilegiată de care trebuie să profităm.

Portul Constanța este o resursă subfolosită și subdezvoltată. La momentul actual, majoritatea mărfurilor provenind din Asia şi Orientul Mijlociu și destinate Europei de Est ocolesc tot continentul european și intră în Europa prin porturi vestice cu infrastructură ultra-modernă (Rotterdam, Hamburg) sau prin porturile de la Marea Adriatică (Koper, Rijeka, Trieste). Citește mai departe