Planurile europene

Vom susţine un guvern care să implementeze de urgenţă în România coridoarele TEN-T (Trans-European Transport Network) cu cofinanţare europeană, conform Master Planului General de Transport.

România are nevoie de o reţea coerentă de drumuri rapide care să conecteze provinciile istorice.

Trecerile peste Carpaţi între Sibiu-Piteşti şi Târgu Mureş-Iaşi sunt proiecte esenţiale pentru a atinge acest scop. Aceste mega-proiecte de investiţii nu pot fi gestionate eficient de cadrul actual (CNANDR) care şi-a atins limitele. Susţinem gestionarea acestor investiţii de echipe noi, de profesionişti cu experienţă. De asemenea, sunt de importanţă strategică şi trebuie demarate imediat proiectele autostrăzilor Piteşti-Craiova, Paşcani-Bacău-Buzău-Bucureşti, Cluj-Oradea şi inelul de centură al Bucureştiului că drum rapid. În acelaşi timp, pentru acele zone unde autostrăzile vor ajunge mai tîrziu, trebuie continuat programul de reabilitare a drumurilor naţionale şi de construcţie de variante ocolitoare pentru localităţi.

CFR Infrastructură trebuie să deblocheze proiectele în derulare şi să lanseze proiectele de reabilitare la 160km/h de pe coridoarele trans-europene finanţate prin programul Connecting Europe Facility (1,5 miliarde de euro) şi prin POIM. Transportatorii feroviari naţionali de călători şi de marfă trebuie susţinuţi şi întăriţi pentru a fi pregătiţi de deschiderea spaţiului unic feroviar în 2023.