Ionuț Moșteanu

Ionuț Moșteanu

Deputat de Argeș

Comisia pentru transporturi şi infrastructură
ionut.mosteanu@cdep.ro

M-am nascut langa Pitesti in 1973. Am crescut si am trait in Pitesti pana la terminarea liceului. In 1992 am intrat la Facultatea de Automatica si Calculatoare, pe care am intrerupt-o dupa anul 3; incepusem sa lucrez si nu am putut sa le duc pe amandoua (mare greseala!). Am facut pana la urma management la o particulara (cu care nu ma mandresc). Adevaratul castig a fost lucrul in companii cu actionariat divers (austriac – vanzari de copiatoare, grecesc – administrare de club, din nou austriac – publicitate, apoi canadian – Connex, American – Western Union si francez – Leo Burnett Publicis. De-a lungul anilor de munca in diverse companii mi-am completat pregatirea prin diverse cursuri si traininguri care m-au ajutat sa-mi dezvolt competente specifice si soft skills. In ultimii ani am condus propria firma cu activitati de consultanta in business, marketing si comunicare. Am lucrat doar pentru clienti privati. Sunt casatorit de 10 ani si am 2 copii.

Activitatea in Guvernul Ciolos
Pe valul de furie amestecata cu optimism din noiembrie – decembrie i-am scris ministrului transporturilor Dan Costescu ca vreau sa ajut si eu; era singurul ministru pe care il cunosteam (avem un hobby comun). In decembrie m-a chemat, am vorbit 30 min si a doua zi am venit la treaba ca si consilier al ministrului. La firma a ramas un om super bun si loyal, Andrei. Primul task a fost sa ma ocup de partea de planificare si monitorizare a proiectelor mari. Treaba la care am muncit mult dar nu a iesit; oamenii din companii fugeau de transparenta pe care o impunea procesul de lucru dezvoltat de mine. Partea buna a primei luni a fost ca am ars curba de invatare foarte repede lucrand cu toate companiile mari si cu toate departamentele. Reflexele bune de business si intelegerea rapida a problemelor mi-au adus din ce in ce mai multe task-uri; expunerea pe care am avut-o in primele luni la Cancelarie a facut ca la sfarsitul lui mai sa fiu numit secretar de stat pe naval si aerian.
Ce cred ca am facut bine – principalele realizari:
Tarom: din pozitia de membru interior al CA-ului am reusit sa demit, dupa multa munca si in ciuda multor presiuni, directorii dezastruosi de la Tarom. Apoi m-am luptat sa avem on board 4 directori noi care nu au mai lucrat la stat. De-atunci am dus o munca la baioneta pentru fiecare pas pe care am reusit sa-l facem – reorganizare, decizii privind flota
Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti: am cerut Consiliului de Administratie analizarea activitatii directorului. In urma analizei directorul a fost demis si am protejat CA-ul de presiunile penru numirea interimatului astfel incat au putut numi pe unul din ei, un profesionist onest care a rezolvat rapid probleme si a relansat proiectele blocate.
ROMATSA: am reusit sa aduc la masa managementul si sindicatele si pana acum am evitat declansarea unui conflict de munca, desi nu mai au CCM valabil
NAVAL:
la Port Constanta am reusit sa aduc tensiunile intre management si administratie la zero, punandu-I pe toti la masa si avand usa deschisa pentru toata lumea. Am lasat CA-ul sa-si faca treaba, directorul a inteles ca trebuie sa plece, acum toti incearca sa gaseasca o solutie de rezolvare a problemelor care treneaza de ani de zile;
am lucrat impreuna cu echipa MT, cu administratiile navale, cu operatorii si cu actionarii minoritari la propunerile de amendare a cadrului legal existent. Am facut pentru prima data front comun intre noi pentru a ne opune unor initative legislative “cu dedicatie” venite dinspre parlament;
cea mai mare problema cu navigatia pe Dunare este faptul ca bulgarii nu isi fac treaba. Anul asta am reusit sa trec in govern in octombrie un Memorandum care pune bazele negocierii cu bulgarii pentru modificarea Acordului din 55 privind intretinerea senalului.
Ca si atmosfera si mod de lucru cred ca am reusit sa introduc un stil de lucru colaborativ, un mod de a asculta parerile expertilor si un spirit de echipa care le-a fost total necunoscut oamenilor din minister sau din companii. Deasemenea cred ca cel mai mare castig a fost faptul ca le-am aratat oamenilor ca un secretar de stat numit (teoretic) politic se zbate sa intelega toater proiectele, sa le impinga inainte si sa nu aiba o agenda politica ascunsa prin care sa ceara avantaje directe sau indirecte (angajari, favorizari de funizori, etc). I-am lasat sa-si faca treaba fara nici o presiune; ba mai mult, i-am protejat de presiunile din exterior (mai ales pe cei de la Tarom si Aeroporturi Bucuresti).
Cea mai mare nerealizare – esuarea anagajarii de consilii de administratie si manageri privati in companiile din subordine. In primele luni, pana m-am prins, procesul a fost blocat in interior; apoi o lege nou promulgata la inceputul lui iunie a blocat pana in octombrie procesul de recrutare.

De ce sunt gata sa fac pasul alaturi de USR: Pentru ca eu cred cu tarie ca actuala clasa politica este vinovata pentru situatia economica si sociala in care se afla Romania. Pentru ca politicienii nu au urmarit intotdeauna decat interesele personale sau ale gruparilor din care faceau parte. Planurile pe termen mediu si lung au fost intotdeauna in secundar. Experienta de anul acesta m-a convins ca daca avem o masa critica de oameni buni si bine intentionati putem schimba administratia si putem arata alt mod de a face politica, cu altfel de oameni. USR este singurul partid care a aratat ca pune pret pe valorile morale si
profesionale; o echipa noua, tanara care s-a mobilizat exemplar de fiecare data. Daca reusim o formula in care sa sprijinim o noua guvernare a lui Dacian Ciolos ar fi aur pentru Romania. Daca nu, ramanem in opozitie si facem o opozitie corecta.

Tudor Rareș Pop

Tudor Rareș Pop

Deputat de București
Nicu Fălcoi

Nicu Fălcoi

Senator de Timiș
Dumitru Lupescu

Dumitru Lupescu

Deputat de Dâmbovița
Silviu Dehelean

Silviu Dehelean

Deputat de Bihor