Senatorul USR Claudiu Mureșan, inițiativă legislativă pentru construirea de trotuare pe marginea drumurilor naționale/județene/comunale care trec prin localități

Senatorul USR Claudiu Mureșan, inițiativă legislativă pentru construirea de trotuare pe marginea drumurilor naționale/județene/comunale care trec prin localități

Senatorul USR de Sibiu, Claudiu Mureșan, a depus o inițiativă legislativă prin care autoritățile locale să fie obligate să construiască trotuare pe cel puțin o parte a drumurilor naționale/județene/comunale care străbat localitățile lor.

În expunerea de motive, senatorul USR Claudiu Mureșan arată că prin construirea de trotuare de-a lungul căilor rutiere care traversează localitățile se va asigura siguranța traficului pietonal, a bicicliștilor precum și mobilitatea persoanelor cu dizabilități care folosesc scaune pe rotile.

Claudiu Mureșan: ”Sute, dacă nu mii de accidente rutiere anual se datorează lipsei trotuarelor și a unei zone care să permită deplasarea în siguranță a pietonilor și bicicliștilor.    Practic, propunem eliminarea unor riscuri la care pietonii români sunt supuși zi de zi din lipsa trotuarelor. Legislația actuală prevede în definiția drumului public atât obligativitatea existentei părții carosabile destinate circulației rutiere, cât si trotuarele destinate circulației pietonale, dar ca multe alte lucruri, a fost total ignorată, în ultimii 30 de ani.”

Strategiile regionale pentru Dezvoltare 2021-2027, prin programe de genul PNRR sau PNDR prevăd îmbunătățirea conectivității și mobilității intra-regionale, care să conducă la creșterea mobilității durabile și inteligente între localități, precum și realizarea de investiții destinate siguranței rutiere pentru pietoni și bicicliști. In consecinta, la data prezenta exista finantari alocate acestor sectoare.

In raport cu decongestionarea traficului, ca urmare a investițiilor din componenta de Transport sustenabil, PNRR prevede măsuri care să adapteze localitățile urbane la noul context ce va promova limitarea spațiului dedicat autovehiculelor personale și dezvoltarea infrastructurilor pentru încurajarea utilizării transportului public, cu bicicleta și pietonal; inclusiv susținerea implementării nodurilor intermodale pentru facilitarea transportului la nivelul zonei urbane funcționale/zonei metropolitane.