Primarii USR investesc masiv în siguranța pietonilor

Primarii USR investesc masiv în siguranța pietonilor

Primarii USR au luat măsuri de la începutul mandatelor pentru a spori siguranța pietonilor, iar rezultatele deja se văd.

Prin programul de creștere a siguranței în trafic derulat la Brașov, în 2021, care a însemnat semaforizarea a 14 treceri de pietoni, numărul accidentelor mortale a scăzut la zero și au fost înregistrate cu 85% mai puține accidente grave.

La Timișoara, măsurile luate, precum reducerea vitezei la max. 50km/h în oraș, construirea de treceri de pietoni supraînălțate în zonele critice (în apropierea școlilor, de exemplu) și nu numai au redus numărul răniților grav de la 35, în 2020, la 14 în 2021 și au fost înregistrate de două ori mai puține accidente grave. Scopul este ca, până în 2030, accidentele fatale în rândul bicicliștilor și al pietonilor în Timișoara să fie reduse la 0.

În Sectorul 1, primarul Clotilde Armand a început să monteze, încă de anul trecut, limitatoare de viteză din asfalt pe străzile secundare, mai ales în apropierea școlilor, iar anul acesta a continuat cu implementarea măsuri de siguranță rutieră: a amenajat intersecții supraînălțate; a montat limitatoare de viteză din mixtură asfaltică și a montat stâlpi pentru delimitarea accesului pietonal pentru a împiedica parcarea ilegală a autoturismelor pe trotuare.

Lucian Daniel Stanciu Viziteu, primarul Bacăului, a luat măsuri la rândul său pentru a spori siguranța rutieră: a înființat comisia pentru circulație și siguranța cetățenilor, care se întâlnește lunar și preia toate solicitările și sesizările; a montat stâlpi flexibili reflectorizanți lângă trecerile de pietoni pentru o mai bună siguranța a cetățenilor și sistarea parcărilor în preajma trecerilor de pietoni și a introdus noi limitatoare de viteză pe unele artere.

De asemenea, în Sectorul 2, Radu Mihaiu a alocat 7 milioane pentru semnalizare rutieră. În plus, pe lângă refacerea carosabilului și a trotuarului, primarul Radu Mihaiu a anunțat schimbarea reglementărilor de circulație astfel încât să atingă următoarele obiective, precum trotuare libere pentru pietoni, spațiu dedicat parcării, creșterea siguranței și fluidizarea circulației.

La rândul său, primarul Gabriel Pleșa a montat peste 25 de limitatoare de viteză într-un an, față de 2/an, cât se montau până acum în Alba Iulia, a supra-iluminat inteligent 7 treceri de pietoni, până acum existau doar 3 și a marcat cu roșu principalele treceri de pietoni, care până acum erau clasice.

Administrație locală pentru care siguranța pietonilor e o prioritate.