USR: Incapacitatea de a livra o strategie reală pentru turismul românesc, acoperită de ministrul Cadariu cu frunza Elenei Udrea

USR: Incapacitatea de a livra o strategie reală pentru turismul românesc, acoperită de ministrul Cadariu cu frunza Elenei Udrea

Decizia ministrului Turismului de a obliga pensiunile și hotelurile să afișeze frunza Elenei Udrea este doar o încercare de mușamalizare a scandalului generat de reprezentarea jalnică a României la târgul de turism de la New York și o modalitate de a acoperi incapacitatea ministrului de a livra o strategie reală pentru turismul românesc.

Marea strategie a ministrului Cadariu pentru turismul românesc: reutilizarea frunzei Elenei Udrea. Din pix, prin ordin de ministru, acesta a impus celor 18.300 de unităţi turistice clasificate de Minister să afişeze brandul de ţară. Adică acea «siglă» care ne-a costat peste 30 de milioane de euro din bani publici și care a fost copiată după un design disponibil pe internet. Timp de 12 ani, acest brand de țară a fost folosit doar sporadic, la evenimente punctuale la care participau autorități din domeniul turismului. Agenții economici din turism nu au fost implicați în procesul de creare a strategiei de comunicare în niciun fel. Iar acum, tot fără nicio consultare prealabilă, sunt forțați să afișeze această siglă. Este inacceptabil ca aceste decizii, cu impact național, să fie la libera alegere a ministrului”, declară deputata USR Denisa Neagu, membru în Comisia pentru antreprenoriat și turism din Camera Deputaților.

Decizia ministrului de a-i obliga pe proprietarii de hoteluri și pensiuni să afișeze frunza este doar o încercare de a mușamaliza scandalul generat de standul jalnic pe care România l-a avut în cadrul târgului de turism desfășurat la New York.

Strâns cu ușa după ce, în plină eră digitală, standul a fost decorat cu fotografii tipărite pe hârtie de copiator format A4, ministrul Cadariu încearcă să scape de responsabilitate și să bage mizeria rapid sub preș. Speră astfel să-și acopere cel mai mare eșec al mandatului său: incapacitatea de a livra o strategie reală pentru turismul românesc, strategie pe care a promis-o acum 8 luni, la preluarea mandatului”, mai precizează deputata USR Denisa Neagu.

De la preluarea mandatului de ministru, Constantin Daniel Cadariu nu s-a remarcat cu nimic în ceea ce privește promovarea turismului și rezolvarea problemelor acestui domeniu. S-a remarcat doar prin „reinventarea” geografiei, când a vorbit despre „județul Moldova”, și prin reluarea plimbării sinecuriștilor prin lume, pe banii contribuabililor, sub pretextul participării la diferite târguri de turism.

De fapt, prin activitatea sa, domnul Cadariu nu face altceva decât să continue politica dezastruoasă a predecesorilor săi de la PSD, inspirat probabil de bărbatul cu burta goală expus la târgul de turism de la Berlin în mandatul lui Bogdan Trif sau de oaia pe post de logo gândită de Mircea Titus Dobre.

Pentru rezultatele catastrofale din cele opt luni de mandat, USR l-a chemat pe ministrul Cadariu în Parlament să dea explicații în fața membrilor Comisiei pentru antreprenoriat și turism.