Proiect USR pentru facilitarea accesului la educație pentru copiii cu cerințe educaționale speciale

Proiect USR pentru facilitarea accesului la educație pentru copiii cu cerințe educaționale speciale

Deputatul USR Radu Panait și senatorul USR Alexandru Robert Zob au depus un proiect de lege prin care să fie facilitat accesul la educație al copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). Aceștia urmează să beneficieze de același tratament cu tinerii proveniți din sistemul de protecție socială și vor avea asigurate locuri plătite de la buget în instituțiile de învățământ superior de stat.

Într-un an școlar, aproximativ 35.000 de elevi cu cerințe educaționale speciale acced la învățământul de masă. De la începutul mandatului meu, am atras de mai multe ori atenția asupra acestei categorii de copii, insistând pe importanța actului educațional în viața lor. În momentul de față, instituțiile de învățământ superior de stat acordă cel puțin 10 locuri bugetate absolvenților cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială. Alături de colegul Alexandru Robert Zob, am depus un proiect de lege prin care instituțiile de învățământ superior de stat trebuie să acorde cel puțin cinci locuri bugetate, în cadrul cifrei de școlarizare aprobate anual, absolvenților cu diplomă de bacalaureat orientați școlar și profesional pe sistemul cerințelor educaționale speciale – CES. În cazul în care locurile nu se ocupă, universităţile le redistribuie către ceilalţi candidaţi. Copiii cu CES au nevoie de noi toți pentru a le oferi și facilita accesul la educație. Precum toți copiii, aceștia merită să se bucure de aceleași drepturi și șanse, iar noi suntem cei care trebuie să luptăm pentru ei”, declară deputatul USR Radu Panait.

Proiectul de lege modifică art. 205 din Legea nr. 1/2011 a Educației Naționale.

Protecția copiilor și tinerilor cu CES este reglementată la nivel național, iar modificarea propusă vine să deservească scopului vizând educația incluzivă, constând într-un proces de identificare, diminuare și eliminare a barierelor de acces la un sistem integrat de învățare în școală.