Radu Miruță: Drumul expres Tg. Jiu – Craiova nu este o prioritate pentru Guvernul PSD-PNL

Radu Miruță: Drumul expres Tg. Jiu – Craiova nu este o prioritate pentru Guvernul PSD-PNL

Deputatul USR de Gorj Radu Miruță arată cum guvernarea PSD-PNL a eliminat drumul expres Tg. Jiu – Craiova din Planul Investițional 2020-2030, pentru care a fost semnat contractul pentru proiectarea „la cheie” în timpul mandatului lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor. Practic, pentru PSD și PNL, acest drumul nu este o prioritate și, în locul unui drum nou, în regim de autostradă, preferă lărgirea din loc în loc a drumului existent.

În martie 2021, exclusiv cu implicarea USR, ministrul Drulă a semnat contractul pentru proiectarea «la cheie». S-a aprobat traseul final și a început campania de studii geotehnice în teren pentru un drum nou de viteză despre care ceilalți doar au vorbit de mulți ani, dar nu au făcut niciodată absolut nimic mai mult de pliante. Aceste lucruri s-au întâmplat doar pentru că Ministerul Transporturilor USR a pus bani în bugetul pe 2021 pentru aceste lucruri, așa cum este dovedit la pagina 427 din bugetul pe 2021. De aceea a și mers acest contract în anul 2021. Într-un mod cu totul ticalos, în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030, adoptat acum câteva zile de Guvern și accesibil public aici https://bit.ly/3fjIqEl, drumul expres Tg. Jiu-Craiova a fost eliminat însă, negăsindu-se în tabelul 2.1.32 al drumurilor expres, de la pagina 68. Din drum expres (2+2 benzi) în regim de autostradă, pe tronson nou, așa cum este prevăzut în normative drumul expres, a fost trecut în tabelul 2.1.33, pagina 69, la categoria de drum secundar până la Filiași unde se va intersecta cu DX2, drumul expres Craiova-Lugoj”, declară deputatul USR Radu Miruță.

Ce înseamnă modificarea făcută de PSD-PNL? În primul rând, Planul Investițional se trimite Comisiei Europene și este „biblia” investițiilor în infrastructură în perioada 2020-2030. Practic, ce nu este aici nu se finanțează.

În al doilea rând, în locul unui drum nou, în regim de autostradă (viteză 120 km/h), cu benzi de circulație de 3,5 m lățime și două acostamente laterale de cate 1,5 m pentru staționare de urgență, PSD și PNL spun că se va folosi drumul existent, care va fi lărgit din loc în loc. Adică, de la Tg. Jiu până la Filiași va rămâne drumul actual, tot prin localități, tot cu zone cu o singură bandă pe sens, tot cu benzi înguste, fără acostament și fără regim de viteză de 120 km/h.

Adică, mai nimic în plus față de ce avem actualmente. Bravo, PSD Gorj, ai înfrânt și de această data! Drumul «de suflet» al politicienilor de rit vechi a rămas doar în pliante. Până să vină USR la guvernare nu au făcut absolut nimic. În timpul scurt în care a fost ministru, Cătălin Drulă a semnat contractul pentru proiectul «la cheie», a pus bani în buget pentru începerea studiilor geotehnice, care au și demarat. A revenit PSD și a scos drumul din lista de drumuri expres, spunându-ne să ne obișnuim cu vechiul drum. Încă o dată, sloganul PSD «fapte, nu vorbe» îi lovește direct în față, vorbele fiind ale lor, faptele fiind alte altora”, concluzionează deputatul Radu Miruță.