Primăria Timișoara spune stop risipei, prin centralizarea tuturor achizițiilor publice

Primăria Timișoara spune stop risipei, prin centralizarea tuturor achizițiilor publice

La Timișoara, oraș administrat de primarul USR Dominic Fritz, se înființează prima Unitate Centrală de Achiziții (UCA) din țară la nivel de municipiu, un organism responsabil de protejarea finanțelor orașului, prin centralizarea tuturor achizițiilor primăriei și ale instituțiilor din subordine.

Înființarea UCA face parte dintr-un program pilot inițiat de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), care a ales Primăria Timișoara pentru implementarea primului astfel de proiect la nivel de administrație locală.

UCA va centraliza achizițiile primăriei și ale instituțiilor din subordine, pentru o gestionare eficientă a banului public, care va permite realizarea unor economii semnificative la bugetele acestora. Unitatea va putea să facă achiziții chiar și pentru alte primării sau alte instituții publice din județ, pentru a obține un preț mai bun decât dacă acestea ar face achiziția pe cont propriu.

Primăria Timișoara va deveni astfel un model național de transparență și stopare a risipei banului public, iar licitațiile la suprapreț și achizițiile păguboase pentru oraș nu vor mai fi posibile.

„Nu mai e loc de palmieri și semafoare achiziționate la prețuri exorbitante. Ne vom asigura că toate bunurile și serviciile achiziționate sunt de cea mai înaltă calitate, la cel mai bun preț și livrate la timp. Că orice achiziție se face cu respect față de banul timișorenilor și în interesul public”, a declarat primarul USR Dominic Fritz.

La nivelul Primăriei Municipiului Timișoara, anual, din bugetul local, cheltuielile pentru achiziția de bunuri și servicii se ridică la aproximativ 300 de milioane de lei. Mai mult de jumătate dintre aceste achiziții sunt derulate de mai multe entități din subordinea Consiliului Local Timișoara. Estimările echipei de proiect arată că, în cazul achizițiilor centralizate făcute de către o singură entitate, economiile la bugetul local vor fi între 18 și 27 milioane de lei/anual, într-un scenariu minimal.

Într-o primă fază, UCA va presta servicii pentru: Municipiul Timișoara, Direcția Fiscală, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timișoara, Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială, Serviciul Public Creșe, Centrul de Proiecte, Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat Csiki Gergely, Teatrul German de Stat, Filarmonica Banatul și Serviciul Public Asistență Medicală Școlară.

Categoriile de achiziții incluse în actul de înființare a Agenției se referă la cheltuieli de funcționare legate de tehnologia informației, managementul clădirilor de birou/facilităților, servicii profesionale, energie și management de birou.