Cătălin Drulă: “Proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov, blocată. De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect

Cătălin Drulă: “Proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov, blocată. De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect

Cătălin Drulă, vicepreședinte USR și fost ministru al Transporturilor, semnalează faptul că proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov se află blocată și că de trei luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, deși a semnat contractul de proiectare în februarie, în timpul mandatului său. 

În acest context, Drulă îi reamintește actualului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, fost prim-ministru care a dat OUG 13, că și-a luat un angajament în ceea ce privește această autostradă:

„Dle. Grindeanu, poate între două interviuri și trei plimbări pe șantiere, vă ocupați puțin și de proiectele mari de investiții”.

„În 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare realizate deja.

Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deși când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie.

Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale.

Să aibă legătură asta cu numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de administrație al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans?

Dle. Grindeanu, poate între două interviuri și trei plimbări pe șantiere, vă ocupați puțin și de proiectele mari de investiții.

Mai ales că despre autostrada Ploiești-Brașov v-am întrebat la audieri și v-ați luat un angajament”, a afirmat Cătălin Drulă, în cadrul unei postări pe Facebook. 

Și nu este singurul exemplu. Recent, Cătălin Drulă arăta cum, după două luni și jumătate de guvern PNL, proiectele bat pasul pe loc, iar la companiile din subordine au fost instalați „cărăuși de geantă la partid”:

  • „Autostrada A7 Ploiești-Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani: după ce am convins Comisia Europeană să finanțeze acest proiect prioritar, m-am implicat în accelerarea studiilor de teren și documentelor de proiectare. Pe primul sector Ploiești – Buzău a fost lansată licitația pentru lucrări în 1 iunie, iar pentru celelalte 3 sectoare Buzău – Focșani, Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani urma ca în această toamnă să fie obținut acordul de mediu, aprobate proiectele în Guvern și lansate licitațiile pentru lucări. Nu s-a întâmplat nimic din acest calendar accelerat în ultimele luni, iar obiectivul lansării licitațiilor până la finalul anului pare compromis;
  • Autostrada A8 Tg.Mureș – Tg.Neamț: și aici am reușit să asigur finanțarea europeană prin PNRR pentru sectoarele din capete. Discutasem cu compania de drumuri un grafic accelerat pentru obținerea în avans a avizelor, autorizațiilor și acordului de mediu pentru aceste sectoare și lansarea licitației de lucrări în prima parte a lui 2022. Din păcate, nici pe acest proiect esențial pentru Moldova nu e niciun progres în această toamnă;
  • Centurile Bucureștiului DNCB și A0: Pe A0 Nord, lotul 3, între Afumați și Pantelimon și pe dublarea centurii existente între A1 (Militari) și DN5 (Jilava) nu au reușit să anunțe câștigătorii licitației pentru lucrări. Pentru finalizarea modernizării centurii actuale între A1 (Militari) și DN7 (Chitila) nu au reușit să relanseze licitația de lucrări;
  • Autostrada A3 Transilvania: Pe sectorul aflat în lucru între Cluj și Zalău nu au continuat procedura de scoatere din fondul forestier, fiind blocați circa 5 km din traseu. Pe următorul sector Zalău – Nușfalău, ce conține tunelul Meseș, nu a fost anunțată lista scurtă de ofertanți calificați în cadrul licitației la etapa 2, iar pe tronsonul Chiribiș – Biharia de lângă Oradea nu au tranșat situația contractuală, ascunzându-se după un ping-pong administrativ”. 

Restul proiectelor care bat pasul pe loc, aici.