Cătălin Drulă, după opt luni în fruntea Ministerului Transporturilor: Am făcut treabă până în ultimul moment, până când nu s-a mai putut din cauza unui șef de guvern toxic pentru România

Cătălin Drulă, după opt luni în fruntea Ministerului Transporturilor: Am făcut treabă până în ultimul moment, până când nu s-a mai putut din cauza unui șef de guvern toxic pentru România

Cătălin Drulă a prezentat, marți, 7 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă, bilanțul activității sale în fruntea Ministerului Transporturilor, care poate fi tradus prin următoarele cifre: absorbție record de fonduri europene (3,7 miliarde de lei investiții din fonduri europene), peste 600 de km de șantiere în lucru, primul minister din Guvern care a încheiat acord cu ANFP pentru a utiliza aplicația care elimină orice suspiciune de intervenție ilegală în alegerea subiectelor de concurs.

„Plec azi de la un minister la care am muncit zi și noapte cu pasiune pentru infrastructura României, plec din cauza unui premier iresponsabil și incapabil să înțeleagă ce înseamnă conducerea unui guvern.

Am făcut treabă până în ultimul moment, până când nu s-a mai putut din cauza unui șef de guvern toxic pentru România.
Închei această etapă cu fruntea sus. Nu sunt omul bilanțurilor, mie îmi place să construiesc, să stau în prezent și să mă gândesc la viitor”, a declarat Cătălin Drulă.

Pe scurt, bilanțul activității sale arată astfel în domeniul rutier:

• la final de august avem 3,7 miliarde de lei investiții din fonduri europene. Unde s-au dus banii: în autostrăzi, căi ferate.
• exemple de proiecte: a deschis nodul de mare viteză de la Sebeș între A1 și A10, fără panglici, normal;
• a turat motoarele la maxim ca anul acesta să fie terminate proiectele A10 Sebeș – Turda, mai lipsește lotul 2, se vor deschide anul acesta ultimii 29 de kilometri și autostrada va fi complete, mobilizare în teren e bună;
• Ungheni – Târgu Mureș, un sector de autostradă de 10 km, se avansează foarte bine;
• alt șantier: Slatina – Balș, drumul expres dintre Craiova și Pitești, stadiul lucrărilor este la peste 90%;
• drumul de legătură cu patru benzi de la Giurgiu, cu vama Giurgiu, pe 20 septembrie începe turnarea betonului de ciment rutier, la fel ca în Germania, pentru prima data în România o să avem un drum de beton corect făcut;
• Centura orașului Mihăilești, Centura orașului Satu Mare vor fi deschise anul acesta.
• Pasajul Mogoșoaia – la 1 octombrie.


Printre șantierele deschise de Cătălin Drulă anul acesta:

• Craiova – Pitești, tronsonul 3, unde deja se lucrează, pe tronsonul 4 a semnat contractul recent;
• autorizația de construire pe Autostrada de Centură a Bucureștiului, lotul 1 și lotul 3;
• pe Autostrada Transilvania, între Cluj Napoca și Oradea, autorizație de construire și ordine de începere pe Nădășelu – Poarta Sălajului și Nușfalău – Suplacu de Barcău, și acolo sunt 500 de muncitori, 400.000 de tone de asfalt.
Sunt mai multe proiecte de variante ocolitoare care au fost deblocate:
• Centura Zalău, Centura Tecuci.
Pentru 2021:
• drumul expres Brăila – Galați e în fază de proiectare, intenționează constructorul să înceapă lucrările în luna octombrie;
• la podurile dunărene de peste A2 au fost suspendate pe perioada verii lucrările și ele vor reîncepe.
• vom avea parcări civilizate pe A1 și A2;
• a contractat proiectarea și execuția pentru drumul expres de legătură Oradea – A3;
• a lansat licitația pentru A7 Ploiești – Buzău;
• a lansat licitația pentru modernizarea DN 71, între Târgoviște și Sinaia;
• lucrurile merg bine pe tronsonul 1 din Sibiu – Pitești, va fi finalizat în 2022, iar pe lotul 4 a fost anunțat câștigătorul zilele trecute;
• pentru A7 urmează obținerea acordului de mediu și aprobarea în guvern a tronsonului Buzău – Focșani;
• pe A8 a semnat în 8 aprilie Târgu Neamț – Iași – Ungheni pregătirea proiectelui tehnic și e în curs de elaborare.

În ceea ce privește domeniul feroviar, Cătălin Drulă a menționat următoarele obiective, în ciuda ostilității de care spune că a dat dovadă premierul Florin Cîțu:

• record de reînnoire anul acesta, vor fi peste 100 de kilometri înlocuiți, asta înseamnă și cale ferată la 120 de km/oră, unde era de 30km/oră. Exemplu – între Buzău și Făurei, cu 60 de milioane de lei, cu 1,5 milioane de lei pe kilometru, ducem o cale ferată de la 30 de kilometri pe oră la 120;
• Cătălin Drulă a insistat ca România să aibă în PNRR o axă pentru a finanța astfel de investiții și a reușit să pună 1,2 miliarde de euro pentru astfel de lucrări punctuale care îmbunătățesc concret infrastructura: 236 de milioane de euro electrificări, 276 de milioane reînnoiri;
• a fost semnat un contract pentru 6.500 de tone de șină nou-nouță, asta înseamnă 54 kilometri de cale. Valoarea este de 30 de milioane de lei;
• alt contract lansat pentru 640 de macazuri în valoare de 209 milioane de lei;
• proiectele de achiziție de trenuri, 20 electrice – 100 milioane euro, 16 locomotive electrice noi, 46 milioane de euro.

La capitolul profesionalizare, Cătălin Drulă a reorganizat Ministerul Transporturilor pentru a deveni o instituție mai eficientă și a redus numărul posturilor de conducere cu 11%, a organizat concursuri pe bune într-o manieră transparentă pentru a recruta oameni noi și a numit echipe complete de manageri profesioniști, de administratori la companiile din subordine.


La capitolul integritate, Cătălin Drulă a semnat un ordin comun cu Ioana Mihăilă, care a fost publicat ieri în Monitorul Oficial, care schimbă din temelii sistemul de examinare medicală și psihologică privind siguranța în transporturi. „Erau situații în care oamenii erau văzuți de o asistentă, dar la final apăreau cu parafă de la medici sau psihologi care nu îi văzuseră niciodată”, a declarat Cătălin Drulă.


În final, Cătălin Drulă a declarat că a avut trei axe pe care și-a desfășurat activitatea: profesionalism, integritate și curaj.