Cătălin Drulă, în vizită la șantierul feroviar dintre Buzău și Făurei: „Viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va crește de la 30 de km/h la 120 de km/h”

Cătălin Drulă, în vizită la șantierul feroviar dintre Buzău și Făurei: „Viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va crește de la 30 de km/h la 120 de km/h”

În prezent, se fac lucrări de reabilitare cale ferată Buzău – Făurei, unde lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză pe linia de cale ferată se desfășoară conform planului și vor fi încheiate până la final de an.

Investiția se ridică la 1,5 milioane de lei/km, iar banii provin de la bugetul de stat.

La final, viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va crește cu +90 de km/k: de la 30 de km/h cât este în prezent, la 120 de km/h.

România are mii de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat, în repetate rânduri, că „dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea”, trebuie reînnoite aceste rute.

Astfel de lucrări sunt relativ ieftine, rapide, cu câștiguri enorme pentru toți românii.

„Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Întreținerea infrastructurii feroviare” să avem un plus de 200 de milioane de lei”, a declarat ministrul Transporturilor.

De asemenea, Cătălin Drulă a inclus în PNRR “un program amplu de intervenții de tip reînnoiri, „quick-wins”, centralizări și electrificări de aproximativ 1 miliard de euro, care va îmbunătăți viteza și calitatea infrastructurii pe circa 2.500 de km de cale ferată, într-un timp mai scurt decât cel alocat modernizărilor (care vor continua în paralel pentru 315 km de cale ferată)”.

„Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare. Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Conform proiectelor incluse în PNRR, trenurile vor circula fără restricții de viteză pe rutele: București – Craiova, București – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Suceava, București – Pitești – Craiova, București – Iași.

De asemenea, pe rutele Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, Videle – Giurgiu, Constanța – Mangalia se vor face lucrări de electrificare și modernizare a căii ferate, ceea ce va permite trenurilor să circule mai repede.