De ce am ajuns cu aprobarea PNRR în septembrie. Cristian Ghinea: „Dacă voiam un plan fără autostrăzi, fără turism, fără infrastructura de gaze, sigur, puteam să îl avem aprobat din iulie”

De ce am ajuns cu aprobarea PNRR în septembrie. Cristian Ghinea: „Dacă voiam un plan fără autostrăzi, fără turism, fără infrastructura de gaze, sigur, puteam să îl avem aprobat din iulie”

„S-a creat o întreagă isterie, total exagerat și inutil – de ce nu am avut în iulie PNRR aprobat? Simplu: dacă voiam un plan fără autostrăzi, dacă voiam un PNRR fără turism, fără infrastructura de gaze, sigur, puteam să îl avem aprobat din iulie”, a declarat Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, în cadrul unui interviu pentru cursdeguvernare.ro, în care explică pe larg de ce s-a produs această întârziere cu aprobarea planului.

Cristian Ghinea a arătat clar că această întârziere nu a fost cauzată de calitatea proiectelor propuse în PNRR.

„Am lucrat cu mii și mii de pagini. Da, au existat observații pe un proiect legat de niște cifre. Era vorba de diferențe de curs de schimb valutar. Au întrebat, am răspuns, totul s-a clarificat”, a afirmat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Pe scurt: Comisia Europeană nu a agreat din prima anumite investiții propuse în PNRR, care pentru România reprezintă adevărate priorități naționale, însă în urma negocierilor duse, în final am avut câștig de cauză. Tot acest demers, însă, a presupus întârzierea procesului de evaluare.

„România nu este azi o țară care să accepte un NU așa ușor, mai ales dacă avem argumente”, a subliniat Cristian Ghinea.