S-a semnat contractul pentru ultimul tronson din drumul expres Craiova – Pitești

S-a semnat contractul pentru ultimul tronson din drumul expres Craiova – Pitești

Proiectarea și execuția lotului 4 din drumul expres Craiova – Pitești intră în linie dreaptă.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a participat astăzi la semnarea contractului dintre Compania de drumuri și câștigătorul licitației pentru realizarea acestui tronson.

Este vorba despre același antreprenor care lucrează pe tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres.

„Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuția celor 31,8 km ai lotului dintre Colonești și Pitești”, a declarat Cătălin Drulă.

Câteva date despre acest sector:

– va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri);

– acestora li se adaugă 28 de podețe;

– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);

– este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;

– vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului.

Stadiul lucrărilor pe celelalte trei loturi ale drumului expres Craiova Pitești este următorul:

LOTUL 1 (17 km, între Craiova și Balș) este deblocat integral din martie și are ca termen de finalizare anul 2022;

LOTUL 2 (40 de km, între Balș și Slatina) va fi terminat până la finalul anului. Constructorul este bine mobilizat – stadiul lucrărilor a trecut de 87%. Nu mai există probleme birocratice – a fost soluționat tot ce ține de: exproprieri, demolări, relocări de utilități;

LOTUL 3 (31,7 km, între Slatina și Colonești) – în martie anul acesta a fost emisă autorizația de construire. Chiar dacă perioada de execuție a lucrărilor este de doi ani, constructorul (același ca pe loturile 2 și 4) a promis că tronsonul ar putea fi gata mai repede, în 2022.

Drumul expres Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul „transport rutier” din programul de guvernare.

Pentru acest proiect au fost alocate, în acest an, 760 de milioane de lei de la bugetul de stat.

În martie 2021, Comisia Europeană a aprobat finanțarea prin fonduri externe nerambursabile: 85% din valoarea totală de un miliard de euro a drumului va fi acoperită de UE, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

În primele 6 luni ale anului, acest proiect a absorbit deja 421 de milioane de lei.