USR contestă propunerea UDMR de a oferi presei €80 milioane prin OUG-ul Guvernului

USR contestă propunerea UDMR de a oferi presei €80 milioane prin OUG-ul Guvernului

Uniunea Salvați România contestă propunerea UDMR de a dubla suma destinată finanțării presei, la €80 milioane până la sfârșitul anului, prevăzută în Ordonanța de Urgență de la începutul lunii mai. 

Deputații USR Iulian Bulai și Cătălin Drulă au depus amendamente care prevăd oprirea finanțării presei la data de 15 iulie, dar și ca banii necheltuiți să fie direcționați către medicamentele pacienților care suferă de boli cronice. Însă PNL a decis, astăzi, în Comisia pentru Cultură de la Camera Deputaților, amânarea discuțiilor și continuarea alocării banilor către presă.

“O sumă colosală care nu se justifică și din care cei mai mulți bani merg spre mogulii de presă și site-uri dubioase. 80 milioane de euro. Încă nu îmi vine să cred ce citesc. La mită dublă câștigă cel mai versat. Parlamentul clocotește de incompetență și rea credință. Aceste lucruri vor trebui să dispară după alegerile parlamentare de anul acesta. Avem nevoie de 80 de milioane de euro pentru bolnavii cronici ignorați în perioada de pandemie. Mai ales că banii nu ajung la jurnaliștii care au nevoie de susținere, ci la mogulii de presă.”, transmite deputatul USR Iulian Bulai, membru în Comisia pentru Cultură.

USR reiterează sprijinul pentru presă, însă consideră că alocarea milioanelor de euro de către Guvern este o mită electorală, iar în vreme de pandemie banii publici ar trebui folosiți pentru Sănătate și redresarea economiei. 

Amintim amendamentele USR:

  1. Campania de informare să se oprească la 15 iulie.
  2. Sumele rămase necheltuite din bugetul prevăzut (200 de milioane de lei) până la data de 15 iulie se constituie venit la bugetul FNUASS – Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, la capitolul „Active nefinanciare”, subcapitolul 03.02, „Medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naționale cu scop curativ”.
  3. Se anulează posibilitatea ca perioada campaniei (4 luni) poate fi prelungită în funcție de necesitățile de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 în limita bugetului total alocat (40 de milioane de euro)