USR solicită Ministerului Educației amânarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului pentru luna August

USR solicită Ministerului Educației amânarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului pentru luna August

Uniunea Salvați România solicită Ministrului Educației Naționale, Monica Anisie, o serie de măsuri urgente având în vedere că școlile sunt închise de pe 10 martie și până la această oră nu s-au luat niște decizii clare și predictibile privind Evaluarea Națională și Bacalaureatul.

În acest context, USR solicită Ministrului Educației:

➢ Amânarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului pentru luna August/ Septembrie și anularea celei de-a doua sesiuni de Bacalaureat din acest an școlar;

➢ Anularea Evaluării Naționale pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a pentru anul școlar 2019-2020; 

➢ Ajustarea programei pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat prin eliminarea capitolelor și competențelor care nu au putut fi dobândite până la data de 10 martie 2020, data suspendării temporare a cursurilor; 


➢ Refacerea subiectelor pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat în contextul modificărilor propuse mai sus;

➢ Adaptarea limbajului cursurilor ținute la televiziunea națională la un nivel mediu de înțelegere și un ritm de parcurgere adecvat;

➢ Introducerea cu preponderență în programul de pregătire ținut la televiziunea națională a unor cursuri de tip „simulare” și ”rezolvare” a subiectelor pentru examenele naționale (Evaluare națională și Bacalaureat); 

➢ Prelungirea duratei aferente cursurilor predate prin intermediul televiziunii naționale și mutarea orei de difuzare a lor între orele 10 și 15. Păstrarea continuității și a predictibilității cursurilor (oră, materie, același tip de subiect rezolvat).

USR transmite că propunerile sunt menite să evite expunerea elevilor și a cadrelor didactice, măsură esențială în plină epidemie de coronavirus. 

De asemenea, este esențial ca Ministerul Educației să adapteze programa școlară pentru examenele Evaluării Naționale și a Bacalaureatului având în vedere că predarea online a materiei în această perioadă este deficitară, dar mai ales pentru că în România sunt peste 500.000 de elevi care nu au acces la niciun fel de mijloc electronic de comunicare.