Implicare pentru schimbare. Cifrele vorbesc și nu mint în sistemul de Educație! 

Implicare pentru schimbare. Cifrele vorbesc și nu mint în sistemul de Educație! 

„Nimeni nu mai înţelege nimic dacă urmăreşte cifrele anunţate de Ministerul Educaţiei. Probabil nici funcționarii ministerului sau ai inspectoratelor școlare nu-şi dau seama că cifrele pe care le oferă publicului sunt prea des contradictorii”, atrage atenția deputatul USR Cristina Iurișniți.

În 23 martie 2019, Ministerul Educaţiei anunța faptul că la simularea Examenului de Evaluare Națională au participat la toate probele 164.264 de elevi de clasa a VIII-a (din totalul celor 175.463 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a). Tot Ministerul Educaţiei anunța joi, 13 iunie, faptul că la Evaluarea Naţională din sesiunea 2019 s-au înscris 154.956 de absolvenţi ai clasei a VIII-a.

Puţin probabil să existe un număr aşa mare de corigenţi. Dacă nu erau corigenţi, le-a interzis şcoala să se înscrie la examene? Se repetă „Fenomenul Brăila”, despre care am discutat și anul trecut?

Să fie la mijloc, poate, orgoliile și ambițiile unor profesori sau neputința elevilor de a promova anul școlar? Cert este că se evaluează în continuare cunoștințe, capacitatea elevului de a memora informații și mai puțin capacitatea acestora de a dobândi competențe, capacitatea de adaptabilitate la lumea în care trăim și la provocările viitorului.

Situaţia de la liceu pare să fie asemănătoare, pentru că an de an există câte 20-30.000 de elevi care apar înscrişi în licee, dar care nu se prezintă la Bacalaureat.

Poate că Ministerul Educaţiei, doamna Ecaterina Andronescu sau reprezentanții fiecărui Inspectorat Școlar, instituție care își dovedește tot mai mult inutilitatea, vor reuși să lămurească aceste diferențe între cifrele pe care le furnizează cu diferite ocazii.

Și în județul Bistrița-Năsăud dintre cei 2.854 de elevi de clasa a VIII-a, care au susținut în luna martie 2019 Simularea Examenului, în aceste zile 2.502 elevi susțin probele examenelor de Evaluare Națională.

Unde sunt ceilalți elevi? Cum explică ISJBN și MEN această formă de încurajare a abandonului școlar?

Voi solicita de urgență explicațiile necesare pentru a lămuri această situație de dezinteres la adresa copiilor noștri.

Guvernul toxic cu Dăncilă și Andronescu în frunte să răspundă: Unde sunt investițiile și fondurile europene atrase pentru a susține aceste cheltuieli?

În schimb, știm să tăiem locuri în licee și să diminuăm posturile din învățământ.

În județul Bistrița Nasăud dispar 7 clase și 12 posturi anual.

Vrem să avem tineri educați și profesori performanți în școli dotate!

Stop școlilor cu  grupurile sanitare în curte ca în Evul Mediu!

Stop unui sistem cu 4.500 de suplinitori necalificați, unicat în Europa!

Stop deciziilor luate peste noapte în Educație!

Succes în aceste zile copiilor noștri care susțin examene.

Guvernul și-a picat examenele în repetate rânduri dar tot degeaba!

Doar în 2020 vom putea trece clasa, dar fără PSD- ALDE!

 

#Cueducație ajungem departe!